Termeni și condiții
Draga client, te rugam sa citesti in intregime toate sectiunile cu termenii si conditiile inainte de a comanda produse de pe acest website sau prin intermediul telefonului/emailului, termeni care detaliaza aspectele privind drepturile si obligatiile dumneavoastra, cat si ale noastre privind comanda, livrarea, returul si costurile aferente.
Cum comand
Pentru a comanda online pe website-ul nostru, apasa butonul ,,Adauga in Cos” pe pagina produsului,ulterior puteti verifica, sterge sau adauga produse pe care le-ati selectat, avand optiunea de a va continua cumparaturile sau de a trece direct la facturare. De asemenea puteti comanda produsele preferate prin contactarea unui reprezentat al societatii noastre la numarul de telefon: 0722.329.888 sau sa ne scrieti folosind ca destinatar adresa de email: contact@racelab.ro
In urma transmiterii comenzii veti primi un email prin care vi se va comunica faptul ca am primit comanda dumneavoastra si ca aceasta este in asteptare. Ulterior, comenzile primite vor fi verificate de catre reprezentantii societatii noastre si pregatite pentru a fi gata de livrare.
Comenzile se pot efectua atat pe persoane fizice cat si pe persoane juridice, bifand optiunea dorita in momentul plasarii comenzii.
Pretul produselor de pe acest website sunt prezentate in LEI cu TVA inclus. Ca modalitati de plata acceptam Transferul Bancar, Plata Online (Netopia) sau Plata in Momentul Primirii Coletului (Ramburs).
Livrare
Termenul de livrare a produselor este in mod curent de aproximativ 2 zile calendaristice din momentul confirmarii comenzii dumneavoastra, in functie de curierul solicitat, cu exceptia unor evenimente exceptionale generate de situatii de urgența majoră precum: “Black Friday”, conditii meteo nefavorabile, blocaje rutiere si accidente sau alte situatii speciale care privesc strict programul de munca al firmei de curierat, care pot produce decalaje ale intervalului de livrare. In aceste situatii, termenul de livrare poate fi mai mare.
Toate comenzile plasate in decursul zilei inainte de ora 16:00 vor fi expediate in aceeasi zi cu data plasarii comenzii.
Costul standard de livrare pentru un produs cu greutatea de maxim 1 kg este cuprins intre 17 si 23 lei in functie de curierul selectat in aria de acoperire a curierilor cu care noi colaboram. Costul de livrare poate sa difere in functie de greutatea, dimensiunile pachetului cat si in functie de locatia de livrare. Va vom informa cu privire la pretul exact al transportului inainte de a va confirma comanda, dupa ce vom calcula acest tarif in functie de locatia dumneavoastra si greutatea produselor comandate.
Transport Gratuit
Racelab Romania ofera clientilor sai Transport Gratuit drept cadou pentru achizitia de produse cu valoare de peste 700 lei, cu exceptia situatiilor in care greutatea finala a cosului depaseste 15 kg. Asadar inainte de fiecare comanda veti putea sti exact ce costuri finale aveti.
Politica de stocare (retenție) a datelor personale a societății RACELAB S.R.L
1. Operatorul datelor cu caracter personal
Operatorul datelor cu caracter personal este RACELAB SRL cu adresa sediului social Județul
Brașov, B-dul Saturn nr. 20, et. 2, ap 12, România, telefon: 0722 329 888, iar acesta obține de la clienții societății datele acordate de către aceștia în vederea prestării serviciilor.
RACELAB SRL, prelucrează date cu caracter personal legate de parteneri contractuali/clienți/ alte persoane, deținând astfel calitatea de operator de date cu caracter personal față de aceste categorii de persoane. În această Politică de stocare a datelor personale vă explicăm modul în care folosim aceste date.
RACELAB SRL înțelege importanța conformității cu legislația aplicabilă în domeniul
protecției datelor cu caracter personal, inclusiv în ceea ce privește gestionarea retenției datelor cu caracter personal. RACELAB SRL adoptă măsuri tehnice și organizatorice adecvate pentru păstrarea datelor cu caracter personal într-un mod securizat și sigur.
În cadrul prezentei Politici, Operatorul datelor cu caracter personal va fi denumit „ RACELAB SRL” sau „societatea”.
2. Termeni utilizați
„date cu caracter personal” înseamnă orice informații privind o persoană fizică identificată sau identificabilă. „persoane vizate” înseamnă cândidații la locurile de muncă ale RACELAB SRL, actualii și foștii angajați ai RACELAB SRL, clienții, persoanele de contact ai partenerilor contractuali sau orice alte persoane fizice ale căror date cu caracter personal sunt prelucrate de către RACELAB SRL. „prelucrare” înseamnă orice operațiune sau set de operațiuni efectuate asupra datelor cu caracterpersonal sau asupra seturilor de date cu caracter personal. „operator” înseamnă persoana fizică sau juridică, autoritatea publică, agenţia sau alt organism care, singur sau împreună cu altele, determină scopurile şi mijloacele de prelucrăre a datelor cu caracter personal. În sensul acestui document, RACELAB SRL va fi considerat operator de date. „ANSPDCP” înseamnă Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal.
„GDPR” înseamnă Regulamentul nr. 679 din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrărea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE. „proprietar de date” inseamnă angajatul cu rol de conducere sau coordonare care este responsabil de
aplicarea principiilor de stocare, arhivare și distrugere pentru datelor emise, gestionate și transmise de personalul din subordinea sa, în aria sa de activitate.
„DPO” (Data Privacy Officer) înseamnă Responsabilul cu Protecția datelor cu caracter personal din cadrul RACELAB SRL.
„stocare” înseamnă acțiunea de păstrare a datelor cu caracter personal în scopul prelucrării lor; fiecare set de date ar trebui să aibă o perioadă de păstrare stabilită (numită și perioadă de retenție). „distrugere” înseamnă acțiunea de distrugere a datelor cu caracter personal după finalizarea perioadei de retenție, de exemplu prin ștergere, ștergere ireversibilă, distrugerea suportului pe care datele au fost păstrate etc.
3. Datele pe care racelab.ro le prelucreaza
Politica Racelab este de a colecta și prelucra doar datele care ne sunt necesare ca să îți oferim cea maiplăcută experiență atunci când navighezi/ faci cumpărături pe site-ul web al Magazinului Online. Îngeneral, prelucrăm următoarele tipuri de date:
Nume și prenume;
Adresă de e-mail;
Numărul de telefon;
Sexul;
Vârsta;
Informații despre produsele și serviciile achiziționate;
Gradul de utilizare și activitățile tale pe platforma Magazinului Online;
Interese și preferințe legate de produsele din Magazinul Online;
Plata cumpărăturilor/ restituirea plății în caz de retur de produs/ anulare comandă;
Livrarea produselor către cumpărător;
Campanii promoționale, concursuri, promoții sau tombole, dacă este cazul;
Proceduri și investigații ale autorităților și/sau organelor judiciare.
Temeiul juridic al prelucrării datelor: Pentru a putea onora comenzile, a livra produsele la adresa indicată/ preda produsele în punctele de ridicare, a ne executa obligațiile de garanție asociate produselor, sau, după caz, a face un retur de produse.
4. General Prezenta Politica stabilește principiile ce trebuie respectate în materie de arhivare, stocare șidistrugere a datelor cu caracter personal, fie ca sunt deținute în format electronic sau hârtie. RACELAB SRL va stabili termene de stocare, în cazul în care este posibil, în funcție de natura datelor și scopul prelucrării, precum și termene specifice în care datele cu caracter personal trebuie șterse sau revizuite în vederea ștergerii, în conformitate cu Legea nr. 190 din 18 iulie 2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei
95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor).
Nevoia de a păstra date cu caracter personal variază în funcție de tipul de date care sunt
prelucrate în cadrul societății. Unele date pot fi șterse imediat, iar altele trebuie să fie stocate până înmomentul în care utilitatea viitoare a acestora nu mai este o posibilitate.
Există cazuri în care datele cu caracter personal sunt stocate o perioada limitată de timp, termenele de stocare fiind astfel impuse de reglementările legale aflate în vigoare, aplicabile la nivel național sau al Uniunii Europene.
În alte cazuri, termenele de stocare trebuie să fie stabilite de către fiecare societate în parte, în funcție de activitatea acesteia, ținând cont de principiile de prelucrare a datelor prevăzute în cadrul Regulamentului UE 679/2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date („GDPR”). Deoarece stabilirea de către societate, a termenelor de prelucrare si de retenție a datelor personale poate fi un demers oarecum subiectiv, implementarea unei Politici de stocare a datelor este importantă pentru a ne asigura că regulile implementate la nivelul societății privind stocarea datelor sunt aplicate în mod
constant în întreaga activitate.
În orice caz, prevederile GDPR și ale Legii 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a
Regulamentului General privind Protecția Datelor, vor fi respectate de către societate în cadrul activităților de stocare a datelor cu caracter personal prelucrate.
4. Politica de stocare
Domeniul de aplicare al prezentei Politici acoperă toate datele societății, respectiv datele
stocate în sistemele informatice ale acesteia, datele furnizate de societate în mass-media, datele închiriate sau provenite din colaborările și parteneriatele contractuale, indiferent de locația (sediul societății sau punctul de lucru, dacă este cazul) în care aceste date sunt prelucrate.
Politica de stocare din cadrul RACELAB SRL este un instrument care oferă garanția că
cerințele GDPR, legile și reglementările relevante din domeniul protecției datelor cu caracter personal sunt respectate.
Această Politică, se referă, în principal, la principiul limitării reținerii în timp a datelor cu
caracter personal prelucrate și care presupune stocarea acestora numai pentru o perioadă de timp necesară scopurilor pentru care sunt procesate aceste date. Politica de stocare (retenție) a datelor personale este destinată în primul rând ca o resursă favorabilă activității societății, care va aloca perioade de retenție relevante în toate domeniile de activitate și departamentele societății, permițând
desfășurarea activităților de eliminare/ștergere a adatelor personale într-o manieră consecventă și controlată.
5. Solicitări cu privire la Politica de stocare a datelor personale (retenție)
Prezenta Politică este aplicabilă persoanelor fizice în calitate de clienți ai RACELAB SRL,
persoane juridice în calitate de clienți, dar și reprezentanților partenerilor noștri contractuali, atât încalitate de Operatori de date cu caracter personal în relație cu RACELAB SRL sau în calitate de Persoane împuternicite de Operator, conform Regulamentului General privind Protecția Datelor.
Stocăm și prelucrăm datele personale numai în cazurile în care ne-ați furnizat voluntar aceste date, cum ar fi prin transmiterea comenzii pe Magazinul online.
6. Motivele care justifică stocarea pe termen lung a datelor personale la nivelul RACELAB SRL
Anumite date trebuie să fie păstrate pe termen lung, pentru a proteja interesele societății, pentru a salva dovezi cu privire la prelucrarea sau ștergerea confirm legii si a prezentei Politici a datelor cu caracter personal prelucrate, dacă RACELAB SRL consideră că este necesar, și în general, pentru a ne conforma bunelor practici comerciale. Unele dintre cele mai importante motive pentru stocarea pe termen lung a datelor în cadrul RACELAB SRL, sunt următoarele:
– Reclamații privind calitatea produselor livrate;
– Litigii;
– Anchetă privind producerea unui incident de securitate;
– Reglementări legale;
– Siguranța proprietății intelectuale.
7. Perioadele de retenție (stocare)
Perioadele de stocare a datelor cu caracter personal se aplică pentru toate formatele de înregistrări,
adică format hârtie și/sau electronic, cu excepția cazului în care se specifică altfel în prezenta
Politică.
Potrivit art. 5 alin. (1) lit. e) din Regulamentul (UE) 2016/679, ”datele cu caracter personal sunt
păstrate într-o formă care permite identificarea persoanelor vizate pe o perioadă care nu depășește
perioada necesară îndeplinirii scopurilor în care sunt prelucrate datele; datele cu caracter personal
pot fi stocate pe perioade mai lungi în măsura în care acestea vor fi prelucrate exclusiv în scopuri de
arhivare în interes public, în scopuri de cercetare științifică sau istorică ori în scopuri statistice, în
conformitate cu articolul 89 alineatul (1), sub rezerva punerii în aplicare a măsurilor de ordin tehnic
și organizatoric adecvate prevăzute în prezentul regulament în vederea garantării drepturilor și
libertăților persoanei vizate („limitări legate de stocare”);”
Datele cu caracter personal se păstrează pentru perioada necesară îndeplinirii scopurilor pentru care
acestea au fost colectate și conform politicilor noastre de retenție a datelor personale. În anumite
cazuri, unele prevederi legale ne pot impune sau permite păstrarea datelor pentru o perioadă mai
îndelungată.
Perioada de păstrare a datelor depinde în principal de următoarele:
– pentru ce perioadă avem nevoie de datele tale pentru a-ți oferi produsele solicitate și a ne
îndeplini obligațiile față de tine și pentru scopurile menționate mai sus în prezenta Politică;
– dacă ți-ai exprimat consimțământul pentru prelucrarea datelor pentru o perioadă mai mare, vom menține datele pe toată această perioadă, cu excepția cazului în care îți retragi între timp consimțământul;
– obligațiile legale sau contractuale ne impun păstrarea datelor tale pentru o anumită perioadă de timp (de exemplu perioadele prescrise de lege pentru apărarea drepturilor noastre in justiție).
8. Planul de retenție
Tabelul care conține perioadele recomandate de păstrare în evidențele companiei (sisteme sau arhive fizice) a datelor cu caracter personal ale clienților, este furnizat pentru fiecare domeniu de activitate relevant. Perioada de stocare se aplică în mod implicit tuturor înregistrărilor din categoria respectivă și va fi respectată ori de câte ori este posibil, deși admitem că pot exista circumstanțe excepționale care necesită păstrarea documentelor fie pentru perioade mai scurte, fie mai lungi. În cazul în care înregistrările sau documentele individuale necesită o perioadă de păstrare diferită de cea recomandată, RACELAB SRL trebuie contactată pentru a discuta cerințele specifice de stocare.
9. Distrugerea datelor
Distrugerea datelor este o componentă esențială în cadrul normelor de stocare a datelor cu caracter personal neutilizate în activitatea viitoare a societății. Distrugerea datelor asigură utilizarea în mod eficient a datelor colectate în cadrul activității, ceea ce face ca gestionarea datelor și recuperarea acestora să fie posibilă și rentabilă.
Când perioada de retenție expiră, compania trebuie să distrugă în mod activ datele acoperite de această Politică. Dacă un angajat (sau colaborator) care are acces la datele personale prelucrate consideră că anumite date nu ar trebui să fie distruse, acesta/aceasta ar trebui să contacteze superiorul direct, Responsabilul cu Protecția Datelor sau în lipsa acestuia, a managementului direct al societății, astfel încât să poată să fie luată în considerare o excepție de la regulile instituite în prezenta Politică.
Întrucât această decizie are implicații juridice pe termen lung, excepțiile vor fi făcute doar de un membru sau de membrii echipei de conducere a companiei.
Societatea îi îndrumă în mod special pe clienții (sau colaboratorii) să nu distrugă date care încalcă această Politică și prevederile legale in vigoare.
Distrugerea datelor pe care un client (sau colaborator) le poate considera dăunătoare pentru societate sau distrugerea datelor în încercarea de a ascunde o încălcare a legii sau a prevederilor prezentei Politici sunt demersuri în mod explicit interzise.
10. Solicitările de ștergere a datelor
Puteți solicita ștergerea datelor cu caracter personal trimițând un email pe adresa dpo@racelab.ro în care trebuie să precizați următoarele:
– Datele dumneavoastră de contact pentru transmiterea răspunsului/punctului de vedere al
societății;
– Numele dumneavoastră;
– Activitățile de prelucrare prin care datele au fost colectate sau procesate (campanii de
marketing, colaborări, plasarea unei/unor comenzi, etc.);
– Tipul datelor colectate sau prelucrate pe care doriți să le ștergeți;
– Numărul total de înregistrări/ documentele care trebuie șterse;
Termenul de răspuns la solicitarea transmisă este de 15 zile de la data transmiterii solicitării.
În măsură în care, complexitatea solicitării dumneavoastră implică necesitatea prelungirii termenului de răspuns pentru o perioadă care nu va depăși 30 de zile lucrătoare de la data transmiterii solicitării.
În acest sens, un reprezentant al companiei vă va comunica situația solicitării transmise.
În măsura în care solicitarea transmisă, se va soluționa după evaluarea acesteia în cadrul RACELAB SRL, cu ștergerea datelor dumneavoastră, vom trimite în atenția dumneavoastră un document care reprezintă punctul de vedere al societății cu privire la solicitarea dumneavoastră și acțiunile întreprinse, prin mijlocul de comunicare agreat.
Documentul va cuprinde cel puțin următoarele informații:
– Scopul/scopurile pe bază pentru care datele au fost prelucrate;
– Date care au fost șterse/eliminate/distruse și activitatea de prelucrare din cadrul RACELAB SRL de care acestea au aparținut;
– Numărul de înregistrări/ documente eliminate.
Documentul fizic transmis, este semnat de un reprezentant al RACELAB SRL și este stocat și scanat în format fizic, pentru o perioadă de 3 ani de la data transmiterii notificării, urmând ca după această perioadă documentul original să fie distrus și reciclat. Dacă punctul de vedere va fi transmis prin e-mail, acesta va fi stocat pe serverele societății o perioadă de 3 ani de la data transmiterii acestuia către Client pe adresa de e-mail furnizată, apoi va fi șters.
Dacă trimiteți o solicitare către RACELAB SRL în vederea accesului la activitățile de procesare a datelor dumneavoastră personale în societatea noastră, vă rugăm să aveți în vedere că, din cauza procesării continue a datelor dumneavoastră personale și luând în considerare rutina stabilită în sistemele noastre pentru ștergerea informațiilor prelucrate în condițiile Politicii de Stocare a datelor, încercăm să vă menținem datele actualizate și exacte în orice moment. Astfel, această procesare de rutină poate implica modificarea sau ștergerea informațiilor personale pe care le procesăm, după ce ați trimis o solicitare către noi. În acest caz, RACELAB SRL va furniza informațiile deținute în momentul în care vă trimitem răspunsul, chiar dacă acestea diferă de informațiile pe care le-am avut
stocate la data trimiterii solicitării.
11. Dezvoltare continuă.
Perioadele de stocare (retenție) vor fi menținute de către RACELAB SRL care va efectua modificări, completări și actualizări, ori de câte ori legislația, orientările Autorității Naționale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu caracter Personal sau modificările organizaționale sau structurale ale RACELAB SRL, impun aceste schimbări.
12. Actualizări
Politică noastră de stocare a datelor personale (retenție) este în curs de revizuire și poate fi modificată din când în când (în general, pentru a respecta legislația și practicile privind protecția datelor).
Versiunile actualizate vor fi publicate pe pagina noastră web.
Această politică a fost întocmită la data de: 18.07.2022.
E-mail : dpo@racelab.ro
Prin poștă: adresa sediului social în Județul Brașov, B-dul Saturn nr. 20, et. 2, ap 12, România.
DEFINIŢII
Definițiile de mai jos se vor aplica termenilor următori atunci când sunt utilizați în materialul de față, cu excepția cazului în care contextul impune un alt înțeles:
“Campanii Promoţionale” – Condițiile particulare de vânzare ale Produselor expuse în cadrul racelab.ro, reglementate prin regulamente aferente, cu respectarea Legislaţiei Incidente (de ex. reducerea Prețului sau a costurilor de livrare, în limita stocurilor disponibile, etc);
“Cerinţe Tehnice” – Cerințe tehnice minime a căror îndeplinire este necesară pentru utilizarea racelab.ro şi anume calculator, laptop sau alt dispozitiv multimedia cu acces la internet, de natură a asigura accesul la poșta electronică şi la internet.
“Client” Orice persoană fizică care are vârsta de minim 18 ani sau persoană juridică care vizitează racelab.ro și/sau efectuează o Comandă;
“Comandă” – Un document electronic ce intervine ca formă de comunicare între Vânzător și Client, prin intermediul căruia Clientul își exprimă intenția de a încheia un Contract la Distanță, cu utilizarea mijloacelor de comunicare la distanță, precizând totodată Produsele pe care se oferă să le achiziţioneze de la Vânzător şi furnizându-i acestuia datele necesare pentru încheierea și realizarea Contractului la Distanţă;
“Comunicări Comerciale” – Serviciul electronic de tip „newsletter” care permite Clienților să recepţioneze informații periodice de la Vânzător, în special despre Campaniile Promoţionale şi Produsele oferite spre vânzare în cadrul racelab.ro, la adresa de e-mail sau numărul de telefon pe care Clientul le-a furnizat în procesul de plasare al comenzii;
“Consumator” – Orice persoană fizică sau grup de persoane fizice constituite în asociații, care acționează în scopuri din afara activității sale comerciale, industriale sau de producție, artizanale ori liberale;
“Contract la Distanţă” – Contract de vânzare-cumpărare încheiat la distanţă, fără prezenţa fizică simultană
a Vânzătorului şi a Clientului, materializat în comanda confirmată şi acceptată de către Vânzător, prin e-mail şi prin intermediul căruia Vânzătorul este de acord să vândă și să livreze Produsele, iar Clientul este de acord să achiziționeze, să primească și să facă plata acestor Produse, în acord cu principiile stabilite de Termenii și Condițiile racelab.ro;
“Conţinut” – Elemente de tip text, grafice sau multimedia, cum ar fi, dar fără a se limita la, informații
despre Produse şi inclusiv imagini şi descrieri ale acestora, videoclipuri promoționale, dacă este cazul, și descrieri care sunt postate și distribuite în cadrul racelab.ro de către Vânzător, fiind proprietatea acestuia.
“Coş de Cumpărături” – Serviciul pe care Vânzătorul îl oferă fiecărui Client al racelab.ro şi care permite plasarea Comenzii pentru unul sau mai multe Produse, vizualizarea Preţului fiecărui Produs în parte şi al tuturor Produselor împreună, al eventualelor costuri legate de livrarea Produselor şi a datei estimative de livrare a acestora. Coşul de Cumpărături colectează ofertele depuse de Client pentru încheierea Contractului la Distanţă. Prin intermediul unei Comenzi, Clientul poate adăuga în Coşul de Cumpărături
mai multe Produse în vederea încheierii Contractului la Distanţă;
“Curier” – Orice persoană de drept public sau privat care prestează servicii de curierat rapid;
“Racelab.ro” – Magazinul online care constă în platforma de comerţ electronic www.racelab.ro şi care permite plasarea Comenzilor de către Client, precum și prestarea de servicii puse la dispoziţie de către Vânzător, dacă este cazul. Racelab.ro. este deţinut, operat şi administrat de către Vânzător, fiind alcătuit dintr-un ansamblu de pagini de internet corelate între ele, care poate fi accesat prin intermediul unui browser web;
“Legislaţia Incidentă” – Codul Civil din 2009, Ordonanţa Guvernului nr. 99/2000 privind comercializarea produselor şi serviciilor pe piaţă, Legea nr. 193/2000 privind clauzele abuzive din contractele încheiate între profesionişti şi consumatori, Legea nr. 356/2002 privind comerţul electronic, Hotărârea Guvernului nr. 1308/2002 privind aprobarea normelor metodologice pentru aplicarea Legii nr. 356/2002 privind
comerţul electronic, Legea nr. 449/2003 privind vânzarea produselor şi garanţiilor asociate acestora,
Legea nr. 506/2004 privind prelucrarea datelor cu caracter personal şi protecţia vieţii private în sectorul comunicaţiilor electronice, Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniştii şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative;
“Preț” – Suma de bani pe care o primește Vânzătorul în schimbul furnizării către Client a Produsului comandat, în conformitate cu termenii și condițiile Contractului la Distanță. Prețul este format din valoarea Produsului, la care se adaugă, după caz, cheltuielile de transport și/sau încasare aferente.
“Produs” – Bunul mobil listat în cadrul racelab.ro, menționat în Comandă și care face obiectul Contractului la Distanță, ce urmează a fi furnizat de către Vânzător Clientului, în schimbul achitării Prețului;
“Termeni şi Condiţii racelab.ro” – Prezentul document, care definește termenii de încheiere a Contractelor la Distanţă prin intermediul racelab.ro, stabileşte drepturile și obligațiile Vânzătorului și ale Clientului, în acord cu prevederile Legislaţiei Incidente;
“Tranzacţie” – Operaţiunea de încasare sau de rambursare către Client a sumei rezultate din vânzarea unui Produs de către racelab.ro, prin utilizarea serviciilor procesatorului de carduri agreate de către Vânzător sau prin transfer bancar prin ordin de plată, indiferent de modalitatea de livrare aleasă de către Client.
“Zi Lucrătoare” – Una din zilele de luni până vineri inclusiv, cu excepția sărbătorilor legale, declarate zile libere.
1. PREVEDERI GENERALE
Magazinul online disponibil la adresa de internet https://racelab.ro/ („Racelab”) este deținut și administrat de societatea Racelab S.R.L persoană juridică de drept românesc, cu sediul în Județul Brașov,
B-dul Saturn nr. 20, et. 2, ap 12, România, telefon: 0722 329 888, e-mail: racelabro@gmail.com , înmatriculată în Registrul Comerțului București sub nr. J08/1755/2021, Cod Unic de Înregistrare 44461871, capital social
subscris și vârsat in valoare de 210 ron, în continuare https://racelab.ro/ este denumit “Societatea” sau “Vânzătorul”.
Utilizarea racelab.ro necesită îndeplinirea de către sistemele informatice utilizate de către Client a anumitor cerințe de ordin tehnic.
Termenii și Condițiile racelab.ro se adresează Clienților consumatori și Clienților neconsumatori care utilizează racelab.ro.
Informațiile prezentate în cadrul racelab.ro cu privire la Produse constituie doar invitația la încheierea Contractului de Vânzare în sensul art. 2 pct. 7 din Ordonanța de Urgenţă a Guvernului nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii, precum și pentru modificarea şi completarea unor acte normative.
Acceptarea Termenilor și Condițiilor racelab.ro este voluntară, dar necesară în scopul plasării comenzii de către Client, reprezentând o formalitate premergătoare încheierii Contractului la Distanță.
Navigarea în cadrul racelab.ro, urmată de Comandă, echivalează cu citirea, înțelegerea și acceptarea expresă de către orice Client a Termenilor și Condițiilor racelab.ro.
Racelab.ro își rezervă dreptul de a schimba și actualiza, în orice moment, conținutul platformei, precum şi Termenii şi Condițiile de folosire, fără nici un fel de notificare prealabilă. În caz de divergență sau neînțelegeri între Societate şi Client, se vor aplica Termenii şi Condițiile valabile la momentul plasării Comenzii de către Client.
Termenii şi Condițiile racelab.ro au în vedere, în primul rând, achiziționarea Produselor prin intermediul platformei www.racelab.ro .
Toate informațiile folosite pentru descrierea Produselor disponibile în racelab.ro (de ex: imagini, prezentări, etc) nu reprezintă o obligație contractuală din partea Vânzătorului, acestea fiind utilizate în cadrul racelab.ro exclusiv cu titlu de prezentare.
Clientul poate interacționa cu Vânzătorul în mod telefonic sau prin intermediul adresei de poștă electronică racelabro@gmail.com .
Plata Prețului Produselor este efectuată online, Societatea nu este/nu poate fi făcută responsabilă pentru nici un alt cost suplimentar ocazionat Clientului, incluzând, dar nelimitându-se la comisioane de conversie valutară aplicate de către banca emitentă a cardului bancar al Clientului, în cazul în care moneda de emitere a acestuia nu este în RON.
Vânzătorul poate cesiona şi/sau subcontracta unei terțe părți servicii ce țin de onorarea Comenzii, cu informarea Clientului, nefiind necesar acordul acestuia. În toate cazurile, racelab.ro va fi răspunzătoare față de Client pentru toate obligațiile contractuale asumate în cadrul Contractului la Distanță.
Orice tentativă de fraudă sau orice frauda (cum ar fi, dar fără a se limita la accesarea datelor Clienților racelab.ro, alterarea conținutului platformei www.racelab.ro, încercarea de afectare a performanțelor serverelor care deservesc platforma www.racelab.ro, deturnarea conținutului livrărilor Produselor către terți, etc) vor fi pedepsite conform prevederilor legale in vigoare.
2. TERMENE DE LIVRARE SI STOCURI
Produsele listate pe www.racelab.ro și vândute de catre acesta prin intermediul Platformei, vor conține toate informațiile necesare privind stocul în timp real precum, în cazul unei comenzi plasate la momentul afisarii ofertei, aceste produse fiind livrate doar de catre servicii de curierat. In acest sens, racelab.ro va pune la dispozitia ta datele de contact in vederea asigurarii unei comunicari adecvate cu Comerciantul ale caror produse le-ai comandat.
3. PLATA
Produsele listate pe www.racelab.ro pot fi plătite prin urmatoarele metode de plata: card online și ramburs. Pentru produsele comandate, vei primi facturile fiscale aferente fiecărei comenzi plasate. În cazul în care optezi pentru plata ramburs, vei plăti distinct fiecare factură în momentul în care ți se livrează produsele respective, iar plata se va face către curierul care efectuează livrarea.
4. LIVRAREA PRODUSELOR COMANDATE
Livrarea produselor cumpărate de pe www.racelab.ro se va realiza de către serviciile de curierat rapid, conform taxei de livrare care se calculează la momentul plasării comenzii și va fi vizibilă în cosul de cumpărături. Pentru evitarea oricarui dubiu, arătăm că taxele de livrare pot fi diferite în funcție de locația unde au fost comandate produsele. Documentele aferente produselor achiziționate (factură, instrucțiuni, certificat de garanție, dacă este cazul, etc) sunt livrate de către Comerciant împreună cu produsele
comandate.
5. GARANTIILE SI RETURUL
În cazul produselor care beneficiază de garanție, vei primi la livrare un certificat de garanție cu toate detaliile și durata termenului de garanție, care va fi emis de către producatorul produsului comandat pe www.racelab.ro .
Vânzătorul are obligația legală să accepte returul produselor în termen de 14 zile de la momentul livrării, dar pot oferi și alte facilități, campanii și politici privind returul, urmând ca acestea sa fie specificate în detaliu de către vânzător, acesta asumandu-și răspunderea pentru corectitudinea datelor și informațiilor cuprinse în politicile privind returul, garanția, stocurile de produse și livrările.
6. GENERALITATI
a) Utilizarea Coșului de Cumpărături începe în momentul în care Clientul adaugă primul Produs în Coşul de Cumpărături.
b) Coșul de Cumpărături este oferit gratuit, are caracter singular şi se încheie atunci când Comanda este plasată prin intermediul acestuia sau când Clientul nu finalizează Comanda prin intermediul lui, iar Coșul de Cumpărături salvează informațiile selectate de Client și după încheierea sesiunii, însă nu rezervă Produsele.
– Clientul are următoarele obligaţii în ceea ce priveşte utilizarea serviciilor electronice şi a
funcţionalităţilor puse la dispoziţie de Vânzător în cadrul racelab.ro:
– să furnizeze date conforme cu realitatea atunci când plasează o Comandă;
– să actualizeze datele pe care le-au furnizat Vânzătorului la momentul plasării Comenzii şi al
încheierii Contractului la Distanţă, în special pentru utilizarea corectă a serviciilor electronice şi a funcţionalităţilor oferite de racelab.ro. Clientul are posibilitatea de a modifica în orice moment datele introduse în timpul plasării Comenzii, utilizând toate opțiunile disponibile din cadrul secțiunii plasare Comandă;
– să folosească serviciile electronice și funcționalitățiile puse la dispoziție de către Vânzător astfel încât să nu interfereze cu funcționarea platformei www.racelab.ro ;
– să utilizeze serviciile și funcționalitățile puse la dispoziție de către Vânzător în conformitate cu legislația în vigoare şi cu Termenii şi Condiţiile racelab.ro;
– să plătească la termen Prețul și celelalte costuri asociate livrării Produselor, după caz;
– să preia la timp Produsele comandate prin utilizarea metodei de livrare și plata ramburs;
– să nu desfășoare activități informatice sau orice alte activități care au ca scop obținerea de informații care nu sunt destinate Clientului, inclusiv date ale altor Clienți sau care interferează cu principiile sau aspectele tehnice de funcționare ale racelab.ro și realizarea plății Preţului Produselor, ori modificarea neautorizată a Conținutului furnizat de Vânzător, a celor furnizate în cadrul racelab.ro cu
privire la Prețuri sau la descrierea Produselor;
c) Reclamații referitoare la furnizarea serviciilor electronice în cadrul Racelab.ro:
– în scris la adresa: ………………………………………………… ;
– în format electronic prin intermediul poștei electronice la adresa:racelabro@gmail.com .
d) Se recomandă precizarea de către Client în reclamaţie/plângere a următoarelor aspecte:
– natura și circumstanțele referitoare la subiectul plângerii, în special, tipul neregulii și data când
aceasta a avut loc;
– solicitarea Clientului;
– datele de contact ale petentului.
Cerinţele enumerate mai sus constituie doar un model şi nu influenţează eficacitatea reclamaţiilor
înaintate dacă modelul recomandat se omite, însă aceste informaţii pot facilita examinarea cu celeritate a
plângerii de către Vânzător.
Soluţionarea reclamaţiei de către Vânzător se poate face imediat, dar nu mai târziu de 30 de zile
calendaristice de la data confirmarii primirii plângerii formulate de către Client.
7. PRELUCRAREA DATELOR CU CARACTER PERSONAL
Racelab.ro colectează şi prelucrează datele cu caracter personal în cadrul platformei www.racelab.ro
conform Politicii privind Prelucrarea Datelor cu Caracter Personal în racelab.ro, disponibilă aici.
8. PLASAREA COMENZII
Vânzătorul oferă posibilitatea plăsării Comenzii pentru Produse în următorul mod:
– prin accesarea platformei www.racelab.ro ;
Produsele achiziționate prin intermediul racelab.ro sunt destinate exclusiv uzului personal al Clientului. Racelab.ro nu poate fi tras la răspundere pentru informații introduse eronat de către Client, din care pot recurge întârzieri sau imposibilități de livrare. Totodată, în acest caz, racelab.ro nu poate fi ținută răspunzătoare pentru orice eventual prejudiciu suferit de Client ca urmare a întârzierii în livrarea Comenzii.
Racelab.ro poate refuza o Comandă, sub rezerva transmiterii unei notificări prealabile Clientului, fără a exista obligații între părți şi fără să existe posibilitatea pentru Client să poată pretinde daune, în oricare din următoarele situații:
– eșuarea / invalidarea Tranzacției;
– neacceptarea de către banca emitentă a cardului Clientului a Tranzacției, efectuată prin transfer
bancar;
– date incomplete sau incorect furnizate de Client;
– activitatea Clientului poate produce daune platformei www.racelab.ro ;
– există suspiciuni rezonabile că respectivul Client plasează Comenzi exclusiv în scopul de a prejudicial racelab.ro (de ex. nu onorează Comenzile ulterior, anulându-le sau neachitând Prețul
Produselor);
– există suspiciuni rezonabile cu privire la o posibilă fraudă din partea Clientului în ceea ce privește modalitatea de plată a Prețului Produselor.
Chiar dacă a luat toate măsurile pentru ca informația prezentată pe platforma www.racelab.ro să fie exactă şi corectă, Vânzătorul nu poate fi ținut răspunzător pentru inexactitățile care pot apărea în completarea de către Client a formularelor din platforma www.racelab.ro pentru finalizarea Comenzii. Clienții sunt responsabili pentru corectitudinea şi caracterul complet al informațiilor pe care le furnizează în cadrul
formularelor disponibile pe platforma www.racelab.ro .
În anumite situații şi pentru motive justificate, racelab.ro își rezervă dreptul de a modifica cantitatea Produselor din Comandă. În aceste situații, Clienții vor fi notificați prin intermediul poștei electronice, iar racelab.ro va returna suma achitată de Client, în cazul in care contravaloarea Produselor a fost achitată anterior de către Client.
În cazul în care un Produs comandat de către Client nu mai poate fi livrat/furnizat de către vânzător, ne obligăm să informăm Clientul asupra acestui fapt, fie telefonic, fie prin e-mail și în cazul în care Clientul a achitat anterior acestei informări contravaloarea Produsului, să returnăm în contul bancar indicate de Client contravaloarea Produsului, în termen de maxim 14 zile de la data la care Societatea a luat la cunoștință acest fapt sau de la data la care Clientul și-a exprimat în mod expres intenția de a ieși din Contractul la Distanță.
Vânzătorul îşi rezervă dreptul de a stabili un prag valoric minim al Comenzii, pentru care livrarea
Produsului/Produselor este gratuită.
Racelab.ro îşi rezervă dreptul de a anula Comenzile pentru Produse care sunt afişate în racelab.ro ca urmare a unor erori tehnice sau care, din cauza unor erori tehnice, prezintă preţuri evident eronate/derizorii pentru Produse.
Racelab.ro va notifica Clientul prin e-mail cu privire la statusul Comenzii (de ex. iniţiere şi preluare Comandă, trimitere şi ridicare colet, etc).
Prin plasarea Comenzii, Clientul certifică faptul că a împlinit vârsta de 18 ani.
Disponibilitatea unui Produs va fi afişată în Racelab.ro după cum urmează:
“în stoc” – stocul racelab.ro cuprinde mai multe bucăţi ale Produsului respectiv;
“stoc epuizat” – Produsul nu mai este disponibil în stocul racelab.ro;
În cadrul racelab.ro, Clientul plasează Comanda în următorul mod:
Clientul adaugă Produsul/Produsele selectat/e în Coșul de Cumpărături și apoi merge la formularul de Comandă;
Clientul confirmă în formularul de Comandă conformitatea datelor necesare încheierii și executării obiectului Contractului la Distanţă. În fiecare situație transmiterea de către Client a unor date neactualizate/incorecte poate duce la imposibilitatea realizării obiectului Contractului la Distanţă. În formularul de Comandă este necesar a fi specificate următoarelor date ale Clientului: numele și prenumele, adresa (strada, numărul casei / locuinţei, codul poştal, localitatea, ţara), adresa de e-mail, număr de telefon de contact, precum şi datele ce ţin de Contractul la Distanţă, respectiv Produsul/Produsele, cantitatea Produsului/Produselor, în cazul disponibilităţii, modelul și culoarea Produsului, locul şi metoda de livrare a Produsului/Produselor, modalitatea de plată aleasă. În cazul
Clienților nonconsumatori, este, de asemenea, necesară furnizarea datelor complete ale persoanei juridice (de ex. număr înmatriculare în Registrul Comerţului, cod unic de înregistrare, adresă sediu social);
Vânzătorul, ca răspuns la Comanda plasată de Client, va trimite Clientului un mesaj automat pe adresa de e-mail furnizată de Client, prin intermediul căruia îi va confirma acestuia primirea Comenzii şi începerea verificării disponibilităţii Produsului. În situaţia în care plata Produsului/Produselor comandate a fost făcută online, mesajul automat va fi trimis Clientului numai după ce racelab.ro a primit din partea procesatorului de plăţi confirmarea efectuării Tranzacţiei.
În cazul în care Vânzătorul, din cauza lipsei disponibilităţii Produsului, constatată ca urmare a verificării Comenzii plasate de Client, nu o poate onora cu privire la Produsul comandat/toate Produsele comandate,
Clientul are dreptul de a anula toată Comanda (în ceea ce privește toate ofertele). Anularea Comenzii de către Client eliberează Vânzătorul de obligația realizării acesteia.
Prin finalizarea Comenzii, Clientul declară în mod expres că este de acord ca un reprezentant racelab.ro să îl contacteze prin orice mijloc disponibil (de ex. e-mail/telefon) pentru confirmarea Comenzii.
Clientul alege una din modalitățile de livrare puse la dispoziție de către Vânzător, precum şi modalitatea de plată a Prețului și a eventualelor costuri generate de livrarea Produsului/Produselor;
Clientul trimite Vânzătorului Comanda, depunând oferta de achiziţionare a Produsului, prin intermediul funcționalității puse la dispoziție de racelab.ro în acest scop (de ex. Butonul ”Plasează Comanda”). La plasarea Comenzii de către Client, se cere acceptarea Termenilor şi Condiţiile racelab.ro;
În timpul plasării Comenzii, până la apăsarea butonului ”Plasează Comanda”, Clientul are posibilitatea de a revizui Coşul de Cumpărături, în sensul de a adăuga/elimina Produse sau a modifica cantitatea acestora, de a modifica adresele de facturare şi livrare, precum şi modalitatea de livrare şi plată.
În funcție de metoda de plată aleasă, Clientul poate fi redirecționat către o pagină a unui prestator extern, care furnizează servicii de plată în scopul realizării plații Preţului (de ex. Netopia Payments).
9. INCHEIEREA CONTRACTULUI LA DISTANTA
Contractul la Distanţă se consideră a fi încheiat în momentul în care Vânzătorul confirmă prin e-mail plasarea Comenzii de către Client şi disponibilitatea Produsului/Produselor, prin acceptarea ofertei acestuia privind achiziţionarea Produsului/Produselor menţionată în Comandă.
Contractul la Distanţă denumește în special Produsul, caracteristicile sale principale, Prețul, costurile de expediere și alte condiții relevante, conţinutul acestuia completându-se cu Termenii şi Condiţiile racelab.ro.
Vânzătorul se străduiește să asigure disponibilitatea tuturor Produselor și să realizeze obiectul Contractului la Distanţă. Daca livrarea Produselor nu este posibilă din motive independente de racelab.ro, Clientul are dreptul la rezoluţiunea Contractului la Distanţă şi restituirea tuturor sumelor achitate, după caz. Clientul nu poate solicita plata unor prejudicii morale.
Modalităţi şi Termeni de Plată pentru Produsele Achiziţionate în cadrul racelab.ro
Vânzătorul pune la dispoziția cleintului, de regulă următoarele modalități de plată:
1. numerar, în sistem ramburs, caz în care plata produselor se va face în momentul livrării acestora;
2. plata cu carduri de plată prin intermediul serviciilor autorizate.
În cazul în care Clientul alege să plătească ramburs la primirea/ridicarea coletului, acesta este obligat să efectueze plata la primirea/ridicarea coletului, în caz contrar acesta nu îi va fi livrat de Curier. Refuzul primirii coletului duce la rezoluţiunea Contractului la Distanţă şi descarcă Vânzătorul de obligaţia unei noi livrări a Produsului respectiv.
Datele cardului de plată al Clientului nu vor fi accesibile racelab.ro şi nici nu vor fi stocate de către Societate sau de către procesatorul de plăţi integrat în platforma www.racelab.ro , ci doar de către instituţia de autorizare a Tranzacţiei sau de o altă entitate autorizată să presteze servicii de stocare date de identificare a cardului folosit de Client la perfectarea Tranzacţiei, despre a cărei identitate Clientul va fi informat, anterior introducerii datelor.
Facturare
Prețul, modalitatea de plată şi termenul de plata sunt specificate în Comandă. Vânzătorul va emite către Client o factură fiscală pentru Produsele livrate conform Comenzii, obligația Clientului fiind să precizeze în mod corect şi complet toate informațiile necesare emiterii de către Vânzător a facturii fiscale, în conformitate cu legislația în vigoare.
Prin trimiterea Comenzii, Clientul îşi exprimă acordul să primească facturile fiscale în format electronic/fizic, după caz, la adresa de e-mail menţionată de Client și/sau în interiorul coletului.
Facturile fiscale emise de Vânzător pentru Produsele aferente unor Comenzi ce vor fi livrate prin curier se vor transmite Clientului prin e-mail, de regulă. Facturile aferente Produsului/Produselor care nu au fost preluate de către Client vor fi anulate de Vânzător la momentul la care Produsul/Produsele va/vor fi restituit/e de Curier.
Modalităţi de Transport
Livrarea Produselor este disponibilă pe teritoriul României şi în străinătate.
Vânzătorul oferă Clientului următoarele metode de livrare ale Produsului/Produselor:
– expediere prin curier,
– expediere prin curier cu ramburs;
Termene de Livrare
Durata totală de așteptare privind livrarea Produsului către Client (data livrării) se compune din timpul depregătire al Comenzii pentru expediere de către Vânzător și durata de livrare a Produsului de către Curier.
Data estimată de livrare poate varia în funcție de Produs și/sau metoda de livrare aleasă (de ex. acesta se află în stocul racelab.ro) și este comunicată în e-mailul de înregistrare comandă.
Pentru toate categoriile de Produse, termenul maxim de livrare este de 30 de zile calendaristice de la data încheierii Contractului la Distanță.
Având în vedere numărul mare de Comenzi ce se pot înregistra pe perioada Campaniilor Promoţionale desfășurate de către Vânzător, există posibilitatea ca termenul de livrare al Produselor estimat pe www.racelab.ro la momentul vizualizării Produsului/plasării Comenzii să poată suferi modificari.
Societatea va întreprinde toate acțiunile necesare pentru a livra Produsele comandate în termen de 30 de zile calendaristice de la încheierea Contractului la Distanţă.
Dacă Produsele nu au fost livrate în termenul indicat, Clientul poate solicita livrarea într-un termen suplimentar, de 5 zile Lucrătoare. Dacă nici în termenul suplimentar Produsele nu sunt livrate, Clientul poate solicita rezoluţiunea Contractului la Distanţă.
În cazul în care Produsele sunt indisponibile (inclusiv în cazul în care Prețul sau unele caracteristici ale Produselor au suferit modificări, ulterior confirmării de către Societate a Comenzii, racelab.ro va informa Clientul despre indisponibilitate, iar sumele pe care acesta le-a achitat vor fi rambursate Clientului în termen de 14 zile calendaristice de la data informării respective, dacă Clientul le-a achitat în avans.
Condiții de Livrare
Clientul va fi contactat telefonic de către Curier în prealabil pentru a obține confirmarea prezentei acestuia la adresa aleasă pentru livrarea Comenzii.
Clientul se obligă să fie prezent la adresa de livrare indicată, în intervalul orar în care Curierul îl anunță că livrează Comanda, în caz contrar urmând a suporta taxa de transport aferentă unei posibile noi livrări.
Intervalul orar în care se livrează Comanda va putea fi modificat doar cu acordul Curierului.
În cazul în care Clientul se află în imposibilitatea recepționării Comenzii în mod personal, Comanda va fi lăsată la adresa precizată doar unei persoane cu vârsta mai mare de 18 ani și doar în cazul comunicării prealabile către Curier a numărului Comenzii.
Nicio cerere de livrare a unei Comenzi nu va putea fi onorată dacă Clientul nu îndeplinește condițiile de mai sus.
În cazul livrării la locul de muncă al Clientului, dacă Curierul nu poate avea acces în incinta imobilului respectiv, Clientul trebuie să se asigure că poate recepționa Comanda.
Reclamaţii cu privire la Produse Imaginile Produselor din racelab.ro au doar un caracter ilustrativ şi nu constituie o prezentare obligatorie a proprietăţii Produselor (de ex. ambalajul poate diferi, în funcţie de modificările operate de producător
sau distribuitor).
Vânzătorul este obligat să livreze Clientului Produse fără defecte şi care sunt în conformitate cuContractul la Distanţă.
Se consideră că produsele sunt în conformitate cu Contractul la Distanţă, dacă:
1. Corespund descrierii făcute de Vânzator în racelab.ro;
2. Corespund scopurilor pentru care sunt utilizate în mod normal produsele de același tip.
Prezintă parametrii de calitate și performanțe normale, la care Clientul se poate aștepta în mod rezonabil, date fiind natura Produsului, declarațiile Produsului privind caracteristicile concrete ale acestuia făcute prin publicitate sau prin înscriere pe eticheta Produsului.
În cazul în care Produsele prezintă un defect la livrare, părţile Contractului la Distanţă pot conveni cu privire la o compensaţie pe care Vânzătorul să o acorde Clientului, sub forma unui voucher.
Reclamația poate fi depusă de către Client fie în scris, la adresa e-mail, racelabro@gmail.com . Pentru a facilita o cât mai bună înţelegere a problemelor pe care
Clientul le ridică cu privire la Produs şi din dorinţa de a soluţiona reclamaţia acestuia cu celeritate,
Societatea recomandă trimiterea Produsului la adresa racelab.ro în Str. …………………………., în
vederea examinării acestuia. De asemenea, racelab.ro recomandă Clientului să menţioneze în reclamaţie informaţii referitoare la (i) împrejurările care fac obiectul reclamaţiei, mai exact la tipul defectului
Produsului şi la data constatării acestuia; (ii) modalitatea aleasă de a aduce Produsul în conformitate cu Contractul la Distanţă sau declaraţia referitoare la micșorarea Prețului sau renunțarea la Contractul la
Distanţă, precum și (iii) datele de contact ale petentului.
Dacă Produsul vândut are un defect, Clientul are dreptul să ceară înlocuirea Produsului cu unul fără defecte sau eliminarea defectului, sub forma înlocuirii sau a reparării Produsului. Dacă înlocuirea Produsului sau eliminarea defectului acestuia este imposibilă pentru Vânzător, Clientul poate solicita reducerea Preţului Produsului sau, dacă defectul este unul substanţial, se poate retrage din Contractul la Distanţă.
În măsura în care reclamaţia formulată de Client este justificată, Vânzătorul are următoarele obligaţii:
– dacă înlocuirea sau reparaţia Produsului sunt posibile, să înlocuiască Produsul defect cu unul fără defecte sau să înlăture defectul într-un timp rezonabil, fără crearea neplăcerilor nejustificate pentru Client, în conformitate cu prevederile Legislaţiei Incidente şi pe cheltuiala sa. Orice reparare sau înlocuire va fi facută în cadrul unei perioade de timp rezonabile stabilită de comun acord între Vânzator şi Client;
– dacă înlocuirea sau reparaţia Produsului nu sunt posibile, să restituie Clientului Preţul, parţial sau total, în funcţie de solicitarea Clientului, în termen de 15 zile calendaristice de la data la care Vânzătorul este notificat în acest sens de către Client. În scopul rambursării Preţului şi finalizării Tranzacţiei, Societatea va restitui suma respectivă în contul bancar în lei, furnizat de către Client, cu excepţia cardurilor Revolut.
Vânzătorul va răspunde solicitării reclamației Clientului, nu mai târziu de 10 Zile Lucrătoare de la data primirii acesteia. Societatea va informa Clientul despre progresul reclamaţiei, în special despre primirea, acceptarea sau respingerea acesteia, prin email/telefon.
În cazul în care, pentru a da curs solicitării reclamației depuse de către Client sau realizarea Garanției va fi necesară punerea la dispoziția Vânzătorului a Produsului, Clientul va fi obligat să livreze Produsul pe cheltuiala Vânzătorului.
Durata soluţionării reclamaţiei, inclusiv eliminarea defectelor sau înlocuirea Produsului, durează de regulă până la 30 de zile calendaristice, fiind însă necesară furnizarea de către Client a asistenţei necesare în vederea respectării termenului respectiv.
10. LEGEA APLICABILA SI SOLUTIONAREA DISPUTELOR
Legea aplicabilă
Contractul la Distanță va fi guvernat şi interpretat în conformitate cu legea română.
Soluționarea Disputelor
Părţile Contractului la Distanță vor depune toate eforturile pentru a soluționa pe cale amiabilă orice dispută decurgând din încheierea şi executarea Contractului la Distanță.
În cazul în care acest lucru nu este posibil, litigiul va fi înaintat spre soluționare instanțelor competente din România, fără ca prin aceasta să se restrângă dreptul Consumatorului în a recurge la modalitatea alternativă de soluționare a disputelor, prin accesarea portalurilor http://ec.europa.eu/consumers/odr/
şi/sau www.anpc.ro .
POLITICA DE COOKIE A SOCIETATII RACELAB SRL
Site-ul https://racelab.ro/ utilizează cookie-uri. Informațiile prezentate în continuare au scopul de a aduce la cunoștința utilizatorului mai multe detalii despre plasarea, utilizarea și administrarea “cookie”-urilor utilizate de site-ul https://racelab.ro/ .
Va rugăm să citiți cu atenție informațiile care urmează :
Acest website foloseste cookie-uri proprii și de la terți pentru a furniza vizitatorilor o
experiență mult mai bună de navigare, precum și servicii adaptate nevoilor și interesului fiecăruia. În ceea ce numim “web 2.0”, “cookie”-urile joacă un rol important în facilitarea accesului și livrării multiplelor servicii de care utilizatorul beneficiază pe internet, cum ar fi personalizarea anumitor setări (ex: limba în care este vizualizat un site).
Cookie-urile oferă deținătorilor de site-uri un feedback valoros asupra modului de utilizare a site-urilor de către utilizatori, pentru a le optimiza în conformitate cu preferințele de utilizare. Ele permit aplicațiilor multimedia sau de alt tip de pe alte site-uri să fie incluse într-un anumit site pentru a crea o experiență de navigare mai valoroasă, mai utilă și mai plăcută prin creșterea eficienței publicității online.
Ce este un “cookie”?
Un “Internet Cookie” (termen cunoscut si ca “browser cookie” sau “HTTP cookie” sau pur si simplu “cookie” ) este un fișier de mici dimensiuni, format din litere și numere, care va fi stocat pe computerul, terminalul mobil sau alte echipamente ale unui utilizator de pe care se accesează Internetul. Cookie-ul este instalat prin solicitarea emisă de către un web server unui browser (ex:Internet Explorer, Chrome) și este complet “pasiv” (nu conține programe software, viruși sau spyware și nu poate accesa informațiile de pe hard drive-ul utilizatorului).
Un cookie este format din 2 părți: numele și conținutul sau valoarea cookie-ului. Mai mult,
durata de existența a unui cookie este determinată; tehnic, doar web server-ul care a trimis cookie-ul îl poate accesa din nou în momentul în care un utilizator se întoarce pe website-ul asociat web server-ului respectiv.
Cookie-urile în sine nu solicită informații cu caracter personal pentru a putea fi utilizate și, încele mai multe cazuri, nu identifică personal utilizatorii de internet.
Există două mari categorii de cookie-uri:
Cookie-uri de sesiune – acestea sunt stocate temporar în dosarul de cookie-uri al browserului web pentru ca acesta să le memoreze până când utilizatorul iese de pe web site-ul respectiv sau închide fereastra browserului (ex: în momentul logării/delogării pe un cont de mail sau pe rețele de socializare).
Cookie-uri persistente – Acestea sunt stocate pe hard-drive-ul unui computer sau echipament (în general depinde de durata de viața prestabilită pentru cookie). Cookie-urile persistente le includ și pe cele plasate de un alt website decât cel pe care îl vizitează utilizatorul la momentul respectiv – cunoscute sub numele de ‘third party cookies’ (cookieuri plasate de terți) – care pot fi folosite în mod anonim pentru a memora interesele unui utilizator, astfel încât să fie livrată publicitate cât mai relevantă pentru utilizatori.
Care sunt avantajele cookie-urilor?
Un cookie conține informații care fac legătura între un browser (utilizatorul) și un web server
(website-ul). Dacă un browser accesează acel web server din nou, acesta poate citi informația deja
stocată și reacționa în consecință. Cookie-urile asigură userilor o experiența placută de navigare și
susțin eforturile multor website-uri pentru a oferi servicii confortabile utilizatorilor:
a) preferințele în materie de confidențialitate online;
b) opțiunile privind limba site-ului.
Care este durata de viață a unui cookie?
Cookie-urile sunt administrate de web servere. Durata de viață a unui cookie poate varia
semnificativ, depinzând de scopul pentru care este plasat. Unele cookie-uri sunt folosite exclusiv
pentru o singură sesiune (cookie-uri de sesiune) și nu mai sunt reținute odată ce utilizatorul a părăsit
website-ul iar unele cookie-uri sunt reținute și refolosite de fiecare dată când utilizatorul revine pe
acel website („cookie-uri permanente“). Cu toate acestea, cookie-urile pot fi șterse de un utilizator în
orice moment prin intermediul setărilor browser-ului.
Ce sunt cookie-urile plasate de terți?
Anumite secțiuni de conținut de pe unele site-uri pot fi furnizate prin intermediul unor terțe
parți/ furnizori (ex: newsbox, clipuri video, reclame etc.). Aceste terțe părți pot plasa de asemenea cookieuri prin intermediul site-ului și ele se numesc “third party cookies” pentru că nu sunt plasate de proprietarul website-ului respectiv. Furnizorii terți trebuie să respecte de asemenea legislația în vigoare și politicile de confidențialitate ale deținătorului site-ului.
Cum sunt folosite cookie-urile de către acest site?
O vizită pe acest site poate plasa cookie-uri în scopuri de:
performanță a site-ului;
analiză a vizitatorilor;
geotargetting;
înregistrare;
publicitate.
Aceste cookie-uri pot proveni de la terți, precum: Google, Facebook ș.a.
Cookie de persormanță
Acest tip de cookie reține preferințele utilizatorului pe acest site, astfel încât nu mai este
necesară setarea lor la fiecare vizitare a site-ului.
Cookie pentru analiza vizitatorilor
De fiecare dată când un utilizator vizitează acest site, softul de analytics furnizat de o terță
parte generează un cookie de analiză a utilizatorului, în cazul în care nu a fost creat anterior. Acesta permite monitorizarea utilizatorilor unici din punct de vedere al frecvenței de accesare. Acest cookie nu poate fi folosit pentru a identifica persoanele fizice, ele fiind utilizate doar în scop statistic.
Înregistrarea utilizatorilor permite accesul companiei la detaliile furnizare, cum ar fi adresa de e-mail și username-ul – acestea fiind supuse confidențialității și prevederilor legale. Politica de confidențialitate precum și prevederilor legislative în vigoare cu privire la protejarea datelor cu caracter personal.
Cookie pentru geotargetting
Cookie-urile pentru geotargetting sunt utilizate de către un soft care stabilește țara de
proveniență a utilizatorului. Este complet anonim și este folosit doar pentru a targeta conținutul, generând un cookie care ne anunță dacă sunteți înregistrat sau nu. Serverele noastre folosesc aceste cookie-uri pentru a ne arăta contul cu care sunteți înregistrat și dacă aveți permisiunea pentru un serviciu anume. De asemenea, permite companiei să asocieze comentariile postate de utilizatori pe site-ul nostru cu username-ul dvs. Dacă nu ați selectat “păstrează-mă înregistrat”, acest cookie se va șterge automat când veți închide browserul sau calculatorul.
Cookie pentru publicitate
Cookie-urile pentru publicitate ne permit să aflăm dacă ați vizualizat sau nu o reclamă online, care este tipul acesteia și cât timp a trecut de când ați văzut mesajul publicitar. Aceste cookie-uri sunt utlizate și pentru a targeta publicitatea online. Putem folosi, de asemenea, cookie-uri aparținând unei terțe părți, pentu o mai bună targetare a publicității, pentru a arăta de exemplu reclame despre un anumit serviciu, dacă utilizatorul a vizitat recent un articol pe site despre prestarea acelui serviciu.
Aceste cookie-uri sunt anonime, ele stochează informații despre contentul vizualizat, nu despre utilizatori. De asemenea, setăm cookie-uri anonime și prin alte site-uri pe care avem publicitate.
Primindu-le, astfel, noi le putem folosi pentru a vă recunoaște ca vizitator al acelui site dacă ulterior veți vizita site-ul nostru, vă vom putea livra publicitatea bazată pe această informație.
Alte cookie ale terțelor părți
Pe unele pagini, terții pot seta propriile cookie-uri anonime, în scopul de a urmări succesul
unei aplicații, sau pentru a customiza o aplicație. Datorită modului de utilizare, acest site nu poate accesa aceste cookie-uri, la fel cum terțele parți nu pot accesa cookie-urile deținute de acest site. De exemplu, când distribuiți un articol folosind butonul pentru rețelele sociale aflat pe acest site, acea rețea socială va înregistra activitatea dvs.
Ce tip de informații sunt stocate și accesate prin intermediul cookie-urilor?
Cookie-urile păstrează informații într-un fișier text de mici dimensiuni care permit unui
website să recunoască un browser. Web server-ul va recunoaște browserul până când cookie-ul expiră sau este șters. Cookie-ul stochează informații importante care îmbunătățesc experiența de navigare pe Internet (ex: setările limbii în care se dorește accesarea unui site).
De ce sunt cookie-urile importante pentru internet?
Cookie-urile reprezintă punctul central al funcționării eficiente a Internetului, ajutând la
generarea unei experiențe de navigare prietenoase și adaptată preferințelor și intereselor fiecărui utilizator. Refuzarea sau dezactivarea cookie-urilor poate face unele site-uri imposibil de folosit.
Refuzarea sau dezactivarea cookie-urilor nu înseamnă că nu veți mai primi publicitate online – ci doar că aceasta nu va mai putea ține cont de preferințele și interesele dvs, evidențiate prin comportamentul de navigare.
Securitate și probleme legate de confidențialitate
Cookieurile NU sunt viruși! Ele folosesc formate tip plain text. Nu sunt alcătuite din bucăți de cod așa că nu pot fi executate și nici nu pot auto-rula. În consecință, nu se pot duplica sau replica pe alte rețele pentru a se rula sau replica din nou. Deoarece nu pot îndeplini aceste funcții, nu pot fi considerate viruși. Cookie-urile pot fi totuși folosite pentru scopuri negative. Deoarece stochează informații despre preferințele și istoricul de navigare al utilizatorilor, atât pe un anume site cât și pe mai multe alte siteuri, cookie-urile pot fi folosite ca o formă de Spyware.
Multe produse anti-spyware sunt conștiente de acest fapt și în mod constant marchează
cookie-urile pentru a fi șterse în cadrul procedurilor de ștergere/scanare anti-virus/anti-spyware. În general, browserele au integrate setări de confidențialitate care furnizează diferite nivele de acceptare a cookieurilor, perioada de valabilitate și ștergere automată după ce utilizatorul a vizitat un anumit site.
Alte aspecte de securitate legate de cookie-uri, deoarece protecția identității este foarte
valoroasă și reprezintă dreptul fiecărui utilizator de internet, este indicat să se știe ce eventuale probleme pot crea cookie-urile. Pentru că prin intermediul lor se transmit în mod constant în ambele sensuri informații între browser și website, dacă un atacator sau persoană neautorizată intervine în parcursul de transmitere a datelor, informațiile conținute de cookie pot fi interceptate. Deși foarte rar, acest lucru se poate întâmpla dacă browserul se conectează la server folosind o rețea necriptată (ex: o retea WiFi nesecurizată).
Alte atacuri bazate pe cookie implică setări greșite ale cookieurilor pe servere. Dacă un
website nu solicită browserului să folosească doar canale criptate, atacatorii pot folosi această vulnerabilitate pentru a păcăli browserele în a trimite informații prin intermediul canalelor
nesecurizate. Atacatorii utilizează apoi informațiile în scopuri de a accesa neautorizat anumite site- uri. Este foarte important sa fiți atenți în alegerea metodei celei mai potrivite de protecție a informațiilor personale.
Sfaturi pentru o navigare sigură și responsabilă bazată pe cookies.
Datorită flexibilității lor și a faptului că majoritatea celor mai vizitate site-uri folosesc cookie-uri, acestea sunt aproape inevitabile. Dezactivarea cookie-urilor nu va permite accesul utilizatorului pe site-urile cele mai răspândite și utilizate printre care Youtube, Gmail, Yahoo și altele. Iată câtevasfaturi care vă pot asigura că navigați fără griji cu ajutorul cookie-urilor:
Particularizați-vă setările browserului în ceea ce priveste cookie-urile pentru a reflecta un
nivel confortabil pentru dvs. al securității utilizării cookie-urilor. Dacă nu vă deranjează cookie-urile și sunteți singura persoană care utilizează computerul, puteți seta termene lungi de expirare pentru stocarea istoricului de navigare și al datelor personale de acces. Daca împarțiți accesul la calculator, puteți lua în considerare setarea browserului pentru a șterge datele individuale de navigare de fiecare dată când închideți browserul. Aceasta este o variantă de a accesa site-urile care plasează cookieuri și de a șterge orice informație de vizitare la închiderea sesiunii navigare.
Instalați-vă și upda ați-vă constant aplicații antispyware. Multe dintre aplicațiile de detectare și prevenire a spyware-ului includ detectarea atacurilor pe site-uri. Astfel, împiedică browserul să acceseze website-uri care ar putea să exploateze vulnerabilitățile browserului sau să descarce software periculos. Asigurați-vă că aveți browser-ul mereu updatat. Multe dintre atacurile bazate pe cookies se realizează exploatând punctele slabe ale versiunilor vechi ale browserelor.
Cookie-urile sunt pretutindeni și nu pot fi evitate dacă doriți să vă bucurați de acces pe cele mai bune și cele mai mari site-uri de pe Internet – locale sau internaționale. Cu o înțelegere clară a modului lor de operare și a beneficiilor pe care le aduc, puteți lua măsurile necesare de securitate astel încât să puteti naviga cu încredere pe internet.
Cum pot opri cookie-urile?
Dezactivarea și refuzul de a primi cookie-uri pot face anumite site-uri impracticabile sau
dificil de vizitat și folosit. De asemenea, refuzul de a accepta cookie-uri nu înseamnă că nu veți mai primi / vedea publicitate online. Este posibilă setarea din browser pentru ca aceste cookie-uri să numai fie acceptate sau poți seta browserul să accepte cookie-uri de la un site anume. Dar, de exemplu, dacă nu ești înregistrat folosind cookie-urile, nu vei putea lăsa comentarii. Toate browserele moderneoferă posibilitatea de a schimba setările cookie-urilor. Aceste setări se găsesc de regulă în “optiuni”sau în meniul de “preferințe” al browserului tău. Pentru a înțelege aceste setări, următoarele linkuri pot fi folositoare, altfel puteți folosi opțiunea “ajutor” a browserului pentru mai multe detalii.